Sök:

Sökresultat:

635 Uppsatser om Telefonintervjuer parkettgolv - Sida 1 av 43

Massiva trägolv utan lim och skruv : En undersökning för företaget Setra i Valbo

Efter samtal med företaget Setra framkommer att de vill öka försäljningen av sina massiva trägolv. De tror att en förenkling av läggningsmomentet skulle öka försäljningen. I detta arbete har jag undersökt genom intervjuer med försäljare runt om i Sverige om de tror att det finns en marknad för sådana golv. Jag undersöker marknaden hur den ser ut idag och presenterar även ett nytt läggningsmoment för massiva trägolv..

På första parkett : att uppmärksamma det moderna trägolvet

Arbetet har handlat om hur jag som designer kan skapa uppmärksamhet kring golvproducenten Kährs och deras produkter i framtiden. Företaget hade inte några önskemål eller ramar för projektet och jag valde då själv att ta fram en sittmöbel för offentlig miljö, med särskilt fokus på väntrum och hotellobbys. Observationer och intervjuer har utgjort arbetets bas. Jag har även studerat turism och svenskhet för att hitta en knytpunkt mellan företaget, de rumsliga kontexterna och projektets mål.Designprocessen har startats med ITK och idégenereringsmetoder. En skissprocess har sedan löpande genom hela arbetet styrt detta framåt. Efter analys av företaget och den research jag gjort skapade jag en möbel för kortvarigt sittande. Form och uttryck skissades fram utifrån målet att skapa uppmärksamhet kring företaget och deras produkter.Resultatet är en sittmöbel som kan användas enskilt, men är anpassad för att sammanfogas i ett modulsystem.

Kan användningen av telefonhybrider i radio skapa lyssnartrötthet och påverka lyssnarens förmåga att tillgodogöra sig information?

Denna uppsats behandlar lyssnartrötthet vid telefonintervjuer i radio. Användningen av telefonhybrider för intervjuer i radio är vanligt förekommande och det används dagligen inom till exempel Sveriges Radio. I jämförelse med en studiointervju finns det stora ljudkvalitativa nackdelar vid användningen av telefonhybrider i form av en kraftigt förminskad bandbredd, ledningsbrus, bakgrundsbrus och i viss mån också distorsion. Den här uppsatsen syftar till att undersöka om den bristande ljudkvalitén, vid användning av telefonintervjuer i radio, skapar lyssnartrötthet och därmed påverkar lyssnarens förmåga att tillgodogöra sig innehållet. Då inga tester på lyssnartrötthet vid uppläsning av längre texter med telefonkaraktär har utförts, varken inom Sveriges Radio eller hos telecom-tillverkaren Ericsson, blir detta arbete också en ansats till att utveckla en metod för denna typ av test.

Marknadsföring av herrmodevarumärken

Syftet med studien är att med en explorativ ansats belysa den svenska herrmodemarknaden samt herrmodeföretags användning av publicitet. En kombination av kvalitativa och kvantitativa metoder i form av en fallstudie, personliga intervjuer, onlineintervjuer, enkäter samt telefonintervjuer utgör studiens metoder.Den teoretiska basen består av teorier om kommunikation, publicitet, opinionsledarskap och konsumentbeteende. Empirin genereras genom intervjuer med representanter från två modeföretag, en modedesigner, en PR-byrå samt en modeblogg. Det empiriska materialet består även av enkäter samt telefonintervjuer med manliga modekonsumenter. Resultatet utgörs av ett flertal hypoteser som kan studeras vidare i andra mer djupgående fallstudier med andra upplägg.

Postoperativt förlopp efter dagkirurgisk ljumskbråcksoperation- uppföljningssamtal som grund för kvalitetsutveckling

Degaardt, M & Rubensson, M. Postoperativt förlopp efter dagkirurgisk ljumskbråcksoperation. Uppföljningssamtal som grund för kvalitetsutveckling. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. Malmö högskola: Hälsa och samhälle, Utbildningsområde omvårdnad, 2010. Syftet med denna studie var att göra en bedömning av den postoperativa förloppet i hemmet hos dagkirurgiska ljumskbråcksopererade patienter. Data insamlade med hjälp av högstrukturerade telefonintervjuer.

Tre Kvantitativa Metoder : Metodeffekt vid kvantitativa datainsamlingsmetoder i IT-supportrelaterade frågor

Syftet meduppsatsen var att undersöka huruvida valet av datainsamlingsmetod, i synnerhetwebbenkäter, pappersenkäter och telefonintervjuer, påverkar svaren vilkarespondenterna ger i kvantitativa IT-supportrelaterade undersökningar. Eftersomi princip alla verksamheter idag styrs av utvärderingars resultat är detviktigt att resultaten är sanningsenliga. Därför gjordes denna undersökning föratt se huruvida datainsamlingsmetoderna påverkar utvärderingars resultat iIT-supportsammanhang och i IT-sammanhang i stort. För att besvara syftet har enkvantitativ undersökning uppdelad på de tre datainsamlingsmetoderna gjorts hosVäxjö kommuns IT-supports kunder. 180 potentiella respondenter vilka nyligenvarit i kontakt med IT-supporten valdes ut och tilldelades varsindatainsamlingsmetod.

Behovet av stöd för elever med hörselnedsättning : En enkätstudie utifrån vilka behov elever med hörselnedsättning som går integrerat i den ordinarie grundskolan har.

Syftet med studien var att undersöka behovet av stöd hos högstadieelever med hörselnedsättning som går integrerat i den ordinarie grundskolan. Jag har använt mig utav en kvantitativ enkätmetod samt en kvalitativ intervjumetod, där jag har genomfört tre telefonintervjuer innan utformningen av enkäten påbörjades. Resultatet av studien grundar sig på 18 enkätsvar, av 54 utskickade, samt tre telefonintervjuer med personer som har en hörselnedsättning och tidigare har gått integrerat i den ordinarie grundskolan. Resultatet visar att eleverna har ansträngande skoldagar till följd av att det krävs full koncentration för att höra vad klasskamraterna säger. För att de ska ha en chans att följa med i samtalen i klassrummen krävs en bra ljudmiljö, det är fyra elever som har uppgett att de inte kan följa med i samtalen.

Anpassning av kalkyleringsmodell för ett tillverkningsföretag

Webhotellsföretaget Vildmarksdata har haft för avsikt att uppdatera den kontrollpanel somderas kunder använder för att göra inställningar relaterade till saker som zoner, domäner ochepost. Kontrollpanelen har utvärderas efter webdesignprinciper, samtidigt som dess användarehar undersökts med hjälp av telefonintervjuer och webenkäter. Studien har resulterati en rad designförslag för en ny version av kontrollpanelen, en kartläggning av användarnaoch insikten att en stor del av kunderna inte känt till att kontrollpanelen funnits..

Analys av gränssnittet påWebDB3.0

Webhotellsföretaget Vildmarksdata har haft för avsikt att uppdatera den kontrollpanel somderas kunder använder för att göra inställningar relaterade till saker som zoner, domäner ochepost. Kontrollpanelen har utvärderas efter webdesignprinciper, samtidigt som dess användarehar undersökts med hjälp av telefonintervjuer och webenkäter. Studien har resulterati en rad designförslag för en ny version av kontrollpanelen, en kartläggning av användarnaoch insikten att en stor del av kunderna inte känt till att kontrollpanelen funnits..

Utvärdering av patientens postoperativa smärta, illamående och informationsbehov efter införandet av en ny dagkirurgisk modell

Introduktion: Fler och fler opereras inom den dagkirurgiska verksamheten i Sverige. Fo?r att bevara patientsa?kerheten och kvaliteten i va?rden, bo?r den sta?ndigt utva?rderas och vid behov fo?rba?ttras. Alternativ i detta fo?rba?ttringsarbete kan vara anva?ndandet av olika dagkirurgiska fast-track modeller, da?r den perioperativa omva?rdnaden, medicineringen och anestesimetoden anpassas efter individen och det kirurgiska ingreppet.

Designutmärkelser - Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften.

Sammanfattning Titel: Designutmärkelser- Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften. Seminariedatum: 2009-01-16. Ämne/Kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Joakim Bergsten, Susanna Karlsson och Helena Ousbäck. Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson.

"...och showen presenteras av..." - en studie om samarbetet event och dess sponsorer

Uppsatsen behandlar sponsorrelationens händelseförlopp ifrån eventets perspektiv. Ifrån matchning, via avtalsförhandling till aktivering av sponsorskapet. Hur eventets image, identitet påverkas av sponsorernas varumärke diskuteras.Det empiriska materialet har samlats in via semistrukturerade telefonintervjuer med respondenterna..

Objektiv respektive subjektiv bedömning i rekryteringsprocessen

En kvalitativ studie har genomförts där syftet var att undersöka personalchefers känsla och åsikter kringsubjektivitet och objektivitet under rekryterings-och bedömningsprocesser. Telefonintervjuer har gjortsmed fem personalchefer inom kommunal verksamhet,både i stora och små kommuner. Teorier som lyfts fram i litteratur har behandlats och jämförts med intervjuers resultat. Utgångspunkten för resultatet ligger i det empiriskt insamlade materialet som visade att både subjektivitet och objetivitet i rekryterings-och bedömningsprocesser har en betydande rol.

En studie om Lean Production som effektivitetsteori i virkesanskaffningsprocessen : ett hjälpmedel för ökad effektivitet med kunden i fokus

Effektivitet är för många organisationer ett begrepp som förknippas med att utnyttja sina resurser maximalt. Detta är något som även är märkbart inom svenskt skogsbruk, där man idag är mycket mån om att vara resurseffektiv i sin verksamhet. Det finns dock fler innebörder av effektivitet som begrepp. Toyota, med sitt Toyota Production System, och lean production har bevisat att en flödeseffektiv process med kundfokusering kan vara ett framgångsrikt arbetssätt. Denna studie tar upp lean production som teori i svenskt skogsbruk och knyter an denna mot virkesanskaffningsprocessen.

Det växer så det knakar! Vad påverkar konsumentens val av återhämtningstillskott

Syfte Vi har för avsikt att öka förståelsen för hur valet av återhämtningstillskott styrs av konsumentens beteende och analysera i vilken grad olika faktorer påverkar detta val. Vår förhoppning är att denna insikt skall kunna bidra till att minska det informationsbehov som företag i denna bransch ställs inför där de idag kan ha bristfällig information. Metod För att besvara de frågeställningar som uppkommit under problemdiskussionen har vi använt oss av både primär och sekundär data. Vi har utgått från den sekundärdata vi insamlat för att få en teoretisk bas att stå på. Den primärdata vi insamlat baserar på kvalitativa djupintervjuer och samtal med sakkunniga.

1 Nästa sida ->